SF90 Spider pierwsza hybryda plug-in Ferrari z otwartym nadwoziem
Powitajmy pierwszą w historii marki Ferrari hybrydę plug-in z otwartym nadwoziem, która podnosi poprzeczkę nie tylko dla samochodów spod znaku wierzgającego konia, ale dla całego segment samochodów sportowych. Najnowszy spider posiada te same osiągi co SF90 Stradale, jednak tutaj występują one w połączeniu z efektownym projektem nadwozia, który wyróżnia opatentowany systemem otwierania dachu Ferrari RHT (Retractable Hard Top). Sama operacja jego otwarcia zajmuje zaledwie 14 sekund i możliwa jest do wykonania do prędkości 45 km/h. Wszystko to dzięki lekkiej aluminiowej konstrukcji dachu, lżejszej o około 40 kg w stosunku do innych rozwiązań dostępnych na rynku i zajmującej o połowę mniej miejsca.
Układ napędowy typu plug-in, łączący spalinowy silnik V8 o mocy 780 KM z trzema silnikami elektrycznymi, wspólnie generuje dokładnie 1000 KM. Napęd hybrydowy umożliwia z jednej strony bezszelestne poruszanie się w trybie elektrycznym, z drugiej strony abstrakcyjne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, a do 200 km/h – w 7 sekund. Wszystko to możliwe przy zachowaniu maksymalnej przyczepności dzięki dołączalnemu systemowi napędu na cztery koła. Wybitna jednostka napędowa Tipo F154 FA wyeksponowana jest pod przeszkloną pokrywą komory silnika, ostatnio niespotykaną w modelach Ferrari z otwartym nadwoziem. Ponadto na pokładzie mamy do dyspozycji nową dwusprzęgłową skrzynię biegów F1 o ośmiu przełożeniach.
Opcjonalnie, podobnie jak w wersji zamkniętej, dostępny jest pakiet Assetto Fiorano, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dostępnych osiągów. Kombinacja zestawu części wykonanych z karbonu i tytanu, specjalnie opracowane zawieszenie Multimatic oparte na tych z wyścigowych modeli Ferrari, dodatkowy spoiler oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 gwarantują najlepsze wykorzystanie możliwości konstrukcji SF90 Spider i zaoszczędzają 21 kg masy własnej.