Nowe Ferrari Portofino M

01/10/2020

Nowe Ferrari Portofino M

16 września Ferrari miało zaszczyt zaprezentować ewolucję kabrioletu GT 2+ pod nazwą Portofino M.
Nowy model został zaprezentowany online. Było to bezprecedensowe wydarzenie w 70-letniej historii marki. Portofino M jest też pierwszym modelem Ferrari zaprezentowanym po zamknięciu fabryki związanym z pandemią COVID-19. Ponownie wyruszamy na odkrycie nowej przygody pod znakiem cech wyróżniających samochody z Maranello czyli: innowacji, poszanowania bogatej historii, pasji i nieustannego dążenia do perfekcji. Wszystkie te elementy znajdziemy w nowym Portofino M. Litera „M” oznacza tu „Modificata”, czyli zmodyfikowany. W terminologii Ferrari oznacza to ewolucję, jaką przeszedł model by osiągał jeszcze więcej. Najważniejsze zmiany zaszły układzie napędowym. Mamy tu nową, ośmiostopniową skrzynię biegów i pięciostopniowe Manettino zawierające po raz pierwszy w kabriolecie klasy GT – tryb Race. Dzięki tym i innym modyfikacjom Portofino M zapewnia podróżującym doskonałe osiągi, przyjemność z jazdy przy zachowaniu komfortu i codziennej użyteczności.

Portofino M napędzane jest,wielokrotnie nagradzanym prestiżowym tytułem „Engine of the Year”, silnikiem V8 o pojemności 3855 cm³. Generuje on 620 KM przy 7500 obr./min. – 20 KM więcej niż Portofino. 8-biegowa skrzynia biegów zastępuje dotychczasową 7-biegową. Nowa konstrukcja posiada o 20% bardziej kompaktowe, podwójne sprzęgło i może przyjąć o 35% większe obciążenie momentem obrotowym. Z punktu widzenia przyjemności z jazdy nowością jest pięciostopniowe Manettino – po raz pierwszy zastosowane w spiderze klasy GT oferowanym przez Ferrari. Naturalnie oferuje on jeszcze lepsze możliwości wykorzystania potencjału samochodu przez kierowcę, a w porównaniu z najlepszym stosunkiem mocy do masy w klasie (2,49kg/KM): jeszcze lepsze wrażenia z jazdy.

Rozległe zmiany techniczne podkreślone zostały zmianami wizualnymi, na które składają się zmodyfikowane zderzaki oraz przód samochodu, które sprawiły, że wygląd stał się bardziej sportowy i agresywny. Wszystko jednak pozostało wierne zasadzie, że Ferrari to atleta w dobrze skrojonym garniturze. Najnowszy model zatem jest doskonałą ewolucją Ferrari Portofino zarówno w kwestiach wizualnych jak i technicznych. Portofino M jest bardziej ukierunkowane na sport i oferuje lepsze prowadzenie, nie tracąc jednak nic z użytkowego charakteru poprzednika. Podkreślone jest to dostępnością nowych opcji zawartych w pakiecie ADAS oraz wentylowanych czy podgrzewanych foteli. Jako jedyny model w portfolio marki pozostaje zarówno pełnoprawnym coupé, jak i kabrioletem. To oczywiście zasługa opatentowanego systemu otwierania dachu Ferrari RHT (Retractable Hard Top).