Ukryj komunikat X TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatności
Ferrari

Ferrari Katowice

Premiera Ferrari 296GTB

Ferrari 296 GTB otwiera nowy rozdział w historii marki Ferrari, jednak silnie nawiązując do wydarzeń, które stworzyły legendę Ferrari. Wszak to sześciocylindrowe Ferrari zagwarantowało w 1961r. mistrzowski tytuł Scuderii Ferrari w Formule 1. Również w tym samym roku model 246 SP napędzany silnikiem o tej samej ilości cylindrów zwyciężył w morderczym wyścigu Targa Florio. W 1982r. turbodoładowane Ferrari 126CK umożliwiło zdobycie kolejnego tytułu mistrzowskiego w F1 dla Scuderii. Pamiętajmy też, że od 2014r. sześciocylindrowe silniki napędzają wszystkie bolidy F1. Zatem, jak to mawiał Enzo Ferrari, najważniejszy podzespół samochodu – silnik – w przypadku 296 GTB ma najlepszy z możliwych rodowodów. Nazwa definiowana jest właśnie przez jednostkę napędową, silnik V6 o pojemności 2,9 litra, który dzięki wsparciu napędu elektrycznego generuje łącznie 830 KM i 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sam silnik spalinowy osiąga maksymalną moc 663 KM. Takie parametry pozwalają osiągać pierwszą setkę w 2,9 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 330 km/h.

Celem zapewnienia jak najlepszych wrażeń z jazdy producent sparował wyjątkowy silnik z najlepszą dostępną technologią. Mamy tutaj 8-biegową, automatyczną przekładnię. Akumulator o pojemności 7,45 kWh pozwalający na przejechanie 25 km w trybie w pełni elektrycznym. Dodatkowo: karbonowo-ceramiczne hamulce i adaptacyjne zawieszenie. Wszystko oczywiście wspomagane systemami elektronicznymi, pomagającymi wycisnąć maksimum potencjał przy zapewnieniu wystarczającej trakcji. Nadwozie, stanowiące cytujące gdzieniegdzie inne klasyczne Ferrari – 250 LM - zostało zoptymalizowane pod kątem aerodynamicznym, więc samochód może pochwalić się 360-kilogramowym dociskiem przy prędkości 250 km/h. Ponadto rozstaw osi jest o 50 mm krótszy niż w innych, centralno-silnikowych modelach. Co ciekawe pomimo tych wszystkich nowinek technicznych samochód zachował niską masę własną, wynoszącą 1470 kg.

 

Dane techniczne:

Prędkość maksymalna >330 km/h

0-100km/h 2,9 s

0-200 km/h 7,3 s

Stosunek masa/moc 1,77 kg/KM

Silnik: V6 -120°-Turbo

Pojemność: 2992 cm3

Moc maksymalna: 663 KM @ 8000 obr/min

Maksymalny m.obr.: 740 Nm przy 6250 obr/min

Inne aktualności
Dlaczego warto inwestować w klasyczne samochody? La Squadra Lifestyle - premiera kolekcji
Pokaż wszystkie aktualności